27 Ocak 2009 Salı

Paloschi

Öğrenci evi televizyonunda San Marino ligi maçı bile olsa burun kıvırılmaz,heyecanla izlenir herkez bi takım tutup destekler.Zamanı televizyon başında maç izleyerek öldürmenin verdiği hazzı başka hiç bir aksiyon veremez.

Yine böyle bi günde saat 16.00 civarı yoğun ısrarlara dayanamayarak uyanıyorum,hemen salona gidip kanepeye uzanma isteği doğuyor içimde.G.tü kanepeye devirip,televizyona bakıyorum.Ekranda yeşili görünce ayılıyorum; Aha televizyonda maç var! Ben şaşkınım ama maçı anlatan spiker daha da şaşkın.Resmen yırtınıyor herif; Palosçiiii Palosçiiii... "Palosçi kim ulan,Milan yine yedi galiba" diyip yeni doğmuş kedi gibi kapalı olan gözleri bi gayretle açıyorum golün tekrarını kaçırmamak için.Yooo golü Milan atmış,iyi olmuş da Palosçi kim.Görüyorum sonradan, Paloschi diye yazılıyormuş ismi.Bildiğin çocuk,17 yaşında.Girdiği gibi atmış golü."Afferin lan" diyip maçı izlemeye devam ediyorum.

Bu anlattıklarım geçen yıl bu zamanlar oldu.O ara bir Paloschi bir Balotelli vardı akıllarda."Kanka bu çocuklar çok iyi olucak bi Toni bi Inzaghi bi ... başka kim vardı lan" diyip italyan forvet örneklerini çoğaltmak istiyoruz,olmuyor.Biraz düşündükten sonra Iaquinta ve Gilardino isimleri geliyor aklımıza ama tatmin etmiyorlar bizi,silik kalıyorlar biraz.Adettendir Arjantin'de bir genç parlayınca Yeni Maradona ön adı ile pakete konur etiketlenir satışa hazır hale gelir.Ama mevzubahis arkadaş yani Paloschi italyan.İtalyan bir veterana benzetesimiz geliyor,yapamıyoruz.Atlıyor ordan biri;"Abi zaten bu italyanlardan forvet çıkmıyo adam gibi"

İtayadan forvet çıkıyor elbet,hemde bolca çıkıyor ya biz tembeliz.O 55 ekran televizyonda gördüklerimiz bize fazla geliyor,araştırmıyoruz."Ulan bi tek bu çakma italyan Balotelli ile Paloschi mi var genç yetenek olaraktan" diye sorma gereği duymuyoruz kendimize.

Paloschi vak'ası üzerinden 1 yıl geçti.Nerde ne yapar ne eder bu çocuk diye merak edip Paloschi ile ilgili haberleri araştırıyordum dün.Parma'ya kiralanmış bizimki.Hakkındaki haberleri takip ederken.Bi yazı denk geldi "İtalya'nın geleceği parlak" başlığı altında.Bir dolu genç yıldız adayının adı sıralanmış.Giuseppe Rossi,Pazzini,Robert Acquafresca,Sebastian Giovinco,Nicola Pozzi..Hepsi de hücumcu ulan bunların! İtalya milli takımında 10 yıl içinde oynaması ön görülen yıldızlardan bahsedilmiş.Bu arkadaşların yanına CM 01-02'den beri Lazio alt yapısında bulunan De Silvestri ve Juve'den Chiellini'yi de defans oyuncuları olarak ekleyip geleceğin 11'ini kurma girişiminde bulunmuşlar.Gerçi saydıkları yıldızlar arasında tek bir kaleci bile yok ama konumuz bu değil.

Yıllar yılı defansif özelliğini övdüğümüz,"golü atarlar yatarlar,kralı gelse açamaz" dediğimiz,"katenaçyo"cu italyanların gelecek 10 yılı bu arkadaşların elinde imiş.Kaydadeğer bulunan sadece 2 tane savunma oyuncusu.Diğerleri AMC ya FC.Zaman zaman lanet ettiğim,bok attığım defansif futbola ve temsilcilerine şimdi üzülüyorum.Cannavarolu,Materazzili,Nestalı,Gattusolu,Zambrottalı Altın Jenerasyon'un ardından bu ofansif çocuklar nası bi jenerasyon olacaklar merak ediyorum.

Hiç yorum yok: